چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
تاریخ سیاسی انتخابات ریاست جمهوری مکتوب شد

«تاریخ سیاسی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران» عنوان کتابی است که به تازگی از سوی انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است. مولف در این اثر می‌کوشد کنش آزادانه و داوطلبانه شهروندان در انتخابات حاکمان را فارغ از روش اثبات‌گرایانه یا انتقادی در فرآیندهای سیاسی در 10 دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان دهد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «تاریخ سیاسی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران» به قلم دکتر غلامرضا خواجه‌سروی، دکتر علی‌اکبر رزمجو و محمدمحسن شارعی به رشته تحریر درآمده است.

این اثر سازه‌های ذهنی مردم در تعامل با فرهنگ سیاسی و تصویرهای سیاستمداران برای کسب آراء کنترل توده‌، مبارزه با رقیبان سیاسی و مجادله‌های سیاسی آن‌ها را به تصویر کشیده است.

مولف در این نوشتار آشکار کرده است که چگونه نیروهای سیاسی با در نظر داشتن فرهنگ سیاسی ایران و واقعیت‌های موجود از سازه‌ها بهره‌ گرفته‌اند و در اوضاعی که جامعه با پرسش‌ها و گزاره‌های التهاب آور روبه‌رو بوده است تصویرهایی نو می سازند.

در ابتدای این کتاب و در بخش دیباچه پژوهشکده می‌خوانیم: «در این کتاب تلاشی درخور تحسین در جهت مطالعه واقعیت‌های تاریخی پیرامون رویداد انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است. نگاه محققان به واقعیت‌های تاریخی، نگاهی به دور از گستره تحلیل‌های جامعه‌شناسانه و یا سیاسی غربی است. در این اثر بارقه‌هایی از زیرساخت نگرشی درون‌گفتمانی برای تحلیل پدیده انقلاب اسلامی در ایران مشاهده می‌شود. بارقه‌هایی که امید است با تحقیقاتی اصیل از این دست به سنتی ثابت و پایدار در پژوهش و تحلیل واقعیت پیچیده انقلاب اسلامی ایران تبدیل گردد.»

کتاب «تاریخ سیاسی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران» از 6 فصل تشکیل شده است. «از آغاز نهضت انقلاب اسلامی تا ریاست جمهوری بنی صدر»، «از بنی صدر تا رحلت امام خمینی(ره)»، «دولت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی»، «دولت حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی»، «ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی‌نژاد» و «دهمین دوره ریاست جمهوری» عناوین فصول 6 گانه این اثر را تشکیل می‌دهند.

چاپ نخست کتاب «تاریخ سیاسی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران» به قلم دکتر غلامرضا خواجه‌سروی، دکتر علی‌اکبر رزمجو و محمدمحسن شارعی با شمارگان هزار نسخه، 292 صفحه با بهای 15 هزار تومان به تازگی از سوی انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط